środa, 24 września 2014

Czyli o autorce słów kilka

Z racji tego, że Wasze nominacje do LBA sprawiły mi wiele radości wrzucam je do tej zakładki, choć nie dałam rady odpowiedzieć na wszystkie.
A po co właściwie ta podstrona?
Ano po to, że wielu z Was, czytelników, jest mi bliskich, choć nigdy na oczy Was nie widziałam. Jeśli chciałybyście dowiedzieć się czegoś - z czystej ciekawości - o autorce tej opowieści to, cóż, uchylam rąbek tajemnicy właśnie w tym miejscu.


Ogółem o autorce?


Patrycja Berenika, lat dwadzieścia cztery - wiecznie rozczochrana z rudymi, kręconymi włosami co najmniej do połowy pleców. Po prostu Patka. Chodzące nieporozumienie. Roztrzepana, farbowana ruda, naturalna blondynka, zakochana w fantasy, instrumentach strunowych, smyczkowych i fortepianach. Herbatę pije niesłodzoną i kocha widok i ciepło ognisk płonących nocą przy dźwiękach gitary. Chorowita zołza, która chłonie książki jak gąbka. Liznęła nieco biotechnologii medycznej. Z zawodu pielęgniarka, kochająca to, co robi. Ciągle myśli o przyszłości i szuka swojego miejsca na świecie. Kociara. Sądzi, że nadszedł czas spełniania marzeń - niezależnie od tego ile to zajmie. Pedantka, która sama zrobi wszystko najlepiej, a jak już się za coś bierze to musi to być zrobione perfekcyjnie i dokładnie. Zawsze ma problem z samozaparciem i organizacją czasu. Idealistka. Do tego straszny nerwus. Ma obsesję na punkcie pisania o sobie w trzeciej osobie.



LBA





Czym jest LBA?


Nominację tą otrzymuje się od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechniania. Po odebraniu nagrody, należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która cię nominowała. Następnie nominuje się 11 osób, informuje się ich o tym oraz zadaje się im 11 pytań. Nie wolno jednak nominować bloga, który cię nominował.


Więc, zgodnie z zasadami - przejdźmy do moich odpowiedzi na pytania Very :)

1. Ulubiona pora roku?
Wiosna, zdecydowanie wiosna. W szczególności maj, gdy każde drzewo, każda roślina zaczyna kwitnąć. Powoli robi się ciepło, jednak nie ma jeszcze upałów - wiosna sprawia, że wszystko budzi się do życia, łącznie ze mną.

2. Książka czy komiks?
Książka! Komiksów nigdy nie miałam w łapach, jedynie sama próbowałam coś naszkicować - z niezbyt zadowalającym skutkiem, nawiasem mówiąc. Książka pomaga uruchomić wyobraźnię i przenieść się do innego świata.

3. Zwierzątko?
Mam! Kota! Uwielbiam koty, ogółem rzecz biorąc! Jestem kociarą niesamowitą. Mój kocur wabi się Kuba. Brytyjski niebieski, miauczy po angielsku. Aktualnie poniższy niewdzięcznik przebywa na co dzień z młodszą siostrą i rodzicami w domu rodzinnym.



UPDATE: Zdjęcie tej paskudy też muszę zaktualizować, roztył się ostatnio.


Oto i on. Łajza, diabeł wcielony, wredny arystokrata szlachetnego pochodzenia. Ale powierzchownie uosobienie męstwa i słodyczy.
...
Nie przypomina Wam kogoś ten opis?


4. Tenisówki czy szpilki?
OBA! Tenisówki na co dzień. Trampki z popisanym czubkiem to mój znak rozpoznawczy. Szpilki nie do końca, ale obcasy bądź botki na słupku uwielbiam do spódniczek i sukienek (mimo, że w najniższych mam z 192 cm...).


5. Podróż życia?

Tournee po Ameryce Północnej i Kanadzie! Miami, Washington, Las Vegas, New York...


6. Lubisz latać samolotem?

Nigdy nie leciałam i nie polecę. Nie mam zamiaru kiedykolwiek wsiadać do tej maszyny, mam paniczny lęk wysokości - zwykła drabina to dla mnie przeszkoda nie do przejścia. Do Stanów wybiorę się kajakiem.

UPDATE: Leciałam! Przeżyłam, oficjalnie autobusy są gorsze. Człowiek to się całe życie uczy...


7. Skąd czerpiesz inspiracje na bloga?

Z ostatniej książki serii Harry'ego Pottera J.K.Rowling i z ukochanych utworów muzycznych. Sam pomysł na postać Dracona (a raczej na jego charakter) powstał w mojej głowie, podobnie jak cała fabuła tej historii. Właściwie to chciałabym Wam coś pokazać przy okazji.























Oto najważniejsza książka w moim mieszkaniu. Notatki na każdej stronie, odnoszące się do mojej wersji wydarzeń, do tego fanfiction są normą. Na ostatniej stronie spisuję pomysły odnośnie utworów, które pojawią się w opowiadaniu. Jak widać książka jest zdewastowana, ale za to przesiąknięta uczuciami i pomysłami. W tym miejscu można nadmienić, że mam zaplanowane wszystko od początku do końca! :) Skróty myślowe na ostatniej stronie mogą wam nieco zdradzić z tego, co się będzie działo, jednak zapisane są bardzo ogólnikowo i tylko ja wiem do czego dokładnie się odnoszą :).


8. Ulubiony kolor?
Nie mam. Wyznaję filozofię, że jeśli wybierze się jeden to inne się obrażą.


9. Filmie w kinie czy na DVD w domowym zaciszu?
W sumie i jedno i drugie mi odpowiada. Jestem maniakiem fantasy i horrorów - mnie to w sumie obojętnie gdzie i jak, ważne, żeby film był dobry.

10. Ulubiona część garderoby?
Gruby, biały sweter mojej mamy, o który się bijemy już od kilku dobrych lat. Jest ciepły (a ja jestem zmarzluchem straszliwym), śliczny i przypomina mi o kochającej rodzinie.

UPDATE: Zajechałam go już tak bardzo, że któregoś dnia mój mężczyzna postanowił sam wstawić pranie i nastawił mi ten wełniany sweter na 60 stopni. Zostawiłam go w szafie, może będzie kiedyś pasował na naszego kota *tutaj wstawcie głośny facepalm*


11. Ulubiony serial?
Dr. House. Jedyny, jaki zdzierżę i oglądam z ciekawością. Poza tym wszystko, co medyczne - cóż, ta branża piętnuje ludzi. Ogółem seriale są "be". Przetrawię też "Pamiętniki Wampirów", gdy mama ogląda je obok z zamiłowaniem - tylko i wyłącznie ze względu na Iana Somerhaldera (DaemonTeam!).
A poza tym - Hell's Kitchen. Czasem lubię się zamknąć w kuchni, chociaż jestem tak zabiegana, że nie mam na to czasu aktualnie.

UPDATE: Seriale nie są "be", jak to pisałam to jeszcze nie wiedziałam co to deadline'y na studiach.



Mam nadzieję, że trochę Wam przybliżyłam moją dziwną i roztrzepaną osóbkę. Teraz chyba czas na nominacje. Nie mam pojęcia skąd wytrzasnę aż jedenaście osób, ale spróbuję! :)

Nominuję:
Nika Please
Potterhead
Vanillia
Lügnerin
Rosalinde White
Eureka
Abaune
Faceless
Dimi
Mary Alice


Moje pytania? Proszę, oto i one:

1. Jak narodził się pomysł na Wasze opowieści?

2. W jakich warunkach piszecie kolejne rozdziały? Przy muzyce, w absolutnej ciszy, na łóżku, w parku z laptopem na kolanach, z kubkiem gorącej kawy w dłoniach?

3. Czy wierzycie w przeznaczenie?

4. Czym jest dla Was pisanie? Spełnieniem marzeń, hobby, czy może czymś innym?

5. Opiszcie, proszę, uczucie, które towarzyszy Wam przy czytaniu opinii na temat Waszych historii.

6. Czy Wasi najbliżsi wiedzą o waszej pasji?

7. Czy opisując któregoś ze swoich bohaterów zawieracie w nim swoje własne cechy?

8. Jak często sięgacie po słowniki podczas pisania?

9. Jak motywujecie się w dniach, w których "nic wam się nie chce, a wena uciekła"?

10. Co, Waszym zdaniem, jest niezbędne na każdym blogu? Gadżet, kolorystyka? Co przyciąga Waszą uwagę?

11. Czy chciałybyście kiedyś wydać własną książkę? Jeśli tak - jaką?


Chętnie poczytam i skomentuję Wasze odpowiedzi na moje pytania!
Oczywiście, jak już moje narzędzie pracy będzie przy mnie.


Ściskam Was gorąco!
PN

7 komentarzy:

  1. Cześć!
    Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award!! :)
    Informacje znajdziesz na moim blogu:

    http://dramionedwaswiatystalysiejednoscia.blogspot.com/

    Pozdrawiam,
    Sunny ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję bardzo za nominację za chwilę odpowiem! :D a co do Twoich odpowiedzi to jestem pod wrażeniem, chyba mam bratnią duszę <3 jesteś taka niezwykle klimatyczna, wiem, że bym Cię polubiła i naprawdę jesteś taka wysoka? ja osobiście mam 182 cm wzrostu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję nominację ;) Właśnie odpowiedziałam na Twoje pytania. Z niecierpliwością czekam do 4 października na następną notkę ;)
    Pozdrawiam,
    Dimi

    OdpowiedzUsuń
  4. Serdeczne dzięki za nominację! Jak tylko znajdę troszkę czasu, odpowiem na te ciekawe pytania :)
    ~ Potterhead.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej :3
    Pragnę Cię poinformować, że zostałaś nominowana do Liebster Blog Award na moim blogu. Szczegóły znajdziesz tutaj:
    http://dramioneisall4me.blogspot.com/p/liebster.html

    Przy okazji zapraszam do siebie. :)
    ~I

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, heej, heeeeeeeeeej! *skacze i macha rękami jak dzika*
    Gdzie ty się podziewasz? Co z rozdziałem? Nie zostawiaj mnie tak samej na pastwę losu no! *spuszcza nos na kwintę*

    Ja tu czekam, i czekam, i czekam... a tu nic. Wracaj tu, rozumiesz? Słyszysz mnie? No już, chodź tutaj, no.

    OdpowiedzUsuń
  7. I gdzie nowy rozdział? :( Czekam i czekam, a tu nic! Mam nadzieję, że znajdziesz chwilkę na naskrobanie kilku zdań ;D U mnie dziś nowa notka, więc jak już dodasz u siebie i będziesz miała chwilkę czasu, to zapraszam ;)
    Pozdrawiam,
    Dimi
    halfofdim.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń